איך אנחנו מנצלים את ההתמכרות שלכם לטובתנו?

 

כן כן, בדיוק מה ששמעתם.

אתם מכורים לדבר הזה, משתמשים בו עשרות אם לא מאות פעמים ביום ולמרות שאתם יודעים שהוא משתמש בכם בחזרה אתם פשוט לא יכולים להפסיק.

 

גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול והפופולרי בעולם. מיליונים של אנשים משתמשים בו בלי הפסקה מדי יום, בזמן שהוא אוסף עליהם נתונים פרטיים, מידע אישי ואפילו סודות מביכים כמו הקליפים של אגם בוחבוט שאתם צופים בהם כשנדמה לכם שאף אחד לא רואה.

 

כל המידע הזה משמש את בעלי העסקים שמפרסמים באמצעות מערכת המודעות של גוגל, Google Ad. המערכת עצמה מציעה שני סוגים עיקריים של קמפיינים: מודעות טקסט ברשת החיפוש ומודעות תמונה או וידאו ברשת המדיה.

 

בסוג הראשון, קמפיין ברשת החיפוש, הגולשים מקלידים מילות חיפוש שמעניינות אותם וחלק מהתוצאות שהם מקבלים הן בעצם פרסומות בתשלום המציעות להם את השירות או המוצר שחיפשו. השיטה הזו אפקטיבית מאד, כי היא חושפת את העסק לאנשים מחפשים בדיוק אתכם. אלה אנשים שכבר יודעים מה הם רוצים ורק צריכים שתראו להם את הדרך.

אם מיטל מחפשת טרמפולינה לחצר או ששלומי מחפש מנעולן במודיעין – הם לא צריכים שתשכנעו אותם, כי הם כבר מעוניינים לקנות. קמפיין ברשת החיפוש של גוגל נותן לכם בדיוק את האפקט הזה – להיות שם בזמן הנכון.

בשפה המקצועית קוראים לזה פרסום "Pull"פרסום של מסר או תוכן שיווקי שרלוונטיים לפעולה שהגולש ביצע. מיטל חיפשה "טרמפולינה לחצר" וקיבלה מיד הפניות לאתרי היצרנים וחנויות ריהוט גינה, בדיוק כמו שרצתה. גם שלומי שחיפש "מנעולן במודיעין" קיבל מיד מספר בעלי מקצוע מתאימים שיוכלו לסייע לו.

ממוקד, מכוון מטרה והכי חשוב – אפקטיבי מאד.

 

הסוג השני, קמפיין ברשת המדיה של גוגל, הוא פרסום מסוג "Push" והוא עובד דווקא על מי שלא בהכרח יחפש את העסק שלכם בגוגל. יותר משני מיליון אתרים, אפליקציות וסרטונים "משכירים" לגוגל שטחי נדל"ן וירטואליים שמיועדים למודעות. בעבור הלא רחוק, המפרסמים היו צריכים לקנות את שטחי הפרסום ישירות מהאתרים הגדולים, אבל היום מערכת הפרסום של גוגל מאפשרת לכל עסק, גם הקטן ביותר, להציב מודעות באתרים הכי גדולים ופופולריים כמו Ynet ויוטיוב.

הפרסומות עצמן מעוצבות בדמות באנרים במגוון גדלים ואפשר לבחור היכן יוצגו לפי פרמטרים שונים – תוכן האתר, המידע האישי ותחומי העניין של הגולשים או שילוב של השניים. החשיפה של המותג בפלטפורמות מכובדות מסייעת לחיזוק התדמית ומחדירה אותו לתודעת הגולש גם אם לא חיפש אותו בפועל ולא היה מודע לקיומו קודם לכן.

 

איך יודעים איפה כדאי לפרסם?

הפרסום ברשת המדיה של גוגל לא מתאים לכל מוצר או שירות. במהלך חיי היום יום אנחנו לא נזקקים לאינסטלטור ואין סיבה שנתייחס למודעה אקראית שתופיע לפנינו בנושא, לכן ההמלצה שלנו לעסקים שמציעים פתרון ספציפי וממוקד לבעיה היא לפרסם דווקא ברשת החיפוש ולפנות רק לקהל שמחפש את השירות שלהם באופן יזום וזקוק לו בזמן ובמקום נתון. ההמלצה נכונה גם לשירותי הדברה, תיקון פנצ'ר, טכנאי גז ומזגנים וכדומה.

לעומת זאת, אם פתחתם מסעדה חדשה בירושלים כדאי שתפרסמו אותה דווקא ברשת המדיה, כדי לחשוף אותה לקהל מקומי חדש שעשוי להתעניין, וזו גם הפלטפורמה המתאימה ליידע את הציבור שקולקציית החורף החדשה של רשת האופנה שלכם הגיעה עכשיו למדפים.

את הקמפיינים ברשת המדיה אפשר לבנות לפי האתרים שבהם תרצו להציב את המודעה שלכם או דווקא לפי העדפות הקהל.

למשל, אם אתם מוכרים פטנט פלא שגורם לתינוקות לישון לילות שלמים, מן הסתם כדאי שתבחרו להציב את המודעה במדור הורות של Ynet ולא במוסף הכלכלה של דה מרקר. אפשר גם לבחור רשימה של נושאים או מילות מפתח שרלוונטיים למוצר והמערכת תציג לכם את האתרים המתאימים ביותר שעוסקים בנושאים אלה.

במקרים מסוימים נעדיף לבנות את הקמפיין על פי העדפות הקהל, ולהסתמך על המידע שגוגל אוספת על הרגלי הגלישה של כולנו. כך חברה שמוכרת חבילות נופש לאירופה יכולה למקד את הפרסום שלהם באנשים שמגלים עניין באתרי תיירות וטיולים ובקהל שנוטה לרכישה – נכנס הרבה לחנויות אינטרנטיות ואתרים של השוואות מחירים.

אפשר לבצע פילוח לפי המון פרמטרים – מין, גיל, אזור מגורים ועוד. כך מועדון סורגי הסוודרים של דימונה יכול להפלות חובבי סריגה מהמרכז, ומותג נעליים אורתופדיות יכול לבחור להתמקד בנשים מגיל 60 ומעלה. קהל שלא עומד בקריטריונים שנקבעו, לא יחשף למודעה.

אחת האפשרויות המעניינות ביותר היא פרסום מחדש (רימרקטינג) – שיטה מוכחת שמביאה תוצאות יפות ויש לנו מאמר שלם עליה ששווה לכם לקרוא בהזדמנות.

ברור שאנחנו רוצים שהלקוחות שלנו ישמעו עלינו כמה שיותר, אבל אתם יודעים מה אומרים על אהבה חונקת – בסוף הם יברחו. לכם חשוב למנן את חשיפת המודעה לכל גולש ולא להיות אגרסיביים מדי. בדרך כלל אנחנו ממליצים לבחור עד 5 חשיפות ביום לכל גולש, ולא יותר.

 

וכמה כל הטוב הזה עולה לכם?

התשובה האהובה עליכם – תלוי.

שיטת התמחור של גוגל מבוססת על מחיר לפי הקלקה (PPC). אפשר לקבוע תקציב יומי לכל הקמפיין ולהחליט על מחיר הקלקה שונה עבור כל אתר בו תתפרסם המודעה שלכם.

כמובן שהקלקה על מודעה שהתפרסמה באתרים גדולים ופופולריים תעלה יותר מאשר פרסום באתר קטן בנישה צרה מאוד. המחיר נקבע לפי מידת התחרות הקיימת על שטחי הפרסום באתר זה.

 

בשורה התחתונה, הפרסום ברשת המדיה משתלם מאד, כיוון שהמפרסמים משלמים רק על פי התוצאות. אבל כדי להגיע לתוצאות מוצלחות צריך לתכנן היטב את הקמפיין, לפלח את הקהל ולמקד את החשיפה.