למה חשוב להתחיל את הבוקר עם קפה ועיתון

את הקפה אנחנו לא באמת צריכים להסביר, נכון?

אבל היי, אם שייק קייל וצנוברים עושה לכם את אותו האפקט, אנחנו לגמרי זורמים.

למה עיתון?

בגלל ההזדמנות לעשות RTM מנצח, או Real Time Marketing בשפה המקצועית. עיתון כמשל כמובן, כי מבחינתנו גם YNET, וואלה!, רוטר או החדשות בגל"צ גם תופסים.

 

בתחילת כל יום עבודה אנחנו נכנסים להתעדכן מה התחדש. טוב, אם מדברים עלינו באופן אישי אז אנחנו נכנסים כל שעתיים בערך. שעה בעצם. ובודקים כל פוש. וגם בוואטסאפ. ו… אל תלמדו מאיתנו, אבל חשוב להתעדכן במה שקורה סביבכם בזמן אמת.

ככה אפשר למצוא את ההקשר הרלוונטי לפרסום העסק שלכם ולהישאר תמיד אקטואליים, מעניינים ומפתיעים.

 

המטרה היא להגיב במהירות לאירוע חדשותי שמדובר ברשתות החברתיות ברגעים אלה ממש. כל אירוע מפתיע שלא יכולנו להתייחס אליו מראש באסטרטגיית התוכן שבנינו לתקופה הקרובה, נכלל בקטגוריה הזו.

הקונספט דורש חשיבה קריאייטיבית, חיבור מוצלח למותג ויכולת תגובה מהירה כדי ליצור באזז וויראליות.

 

למשל, אם נבחרת ישראל ניצחה במונדיאל (רואים מה זה, בדוגמאות שלנו הכול יכול לקרות!) נוכל להתייחס אל ההישג המפתיע מזווית עסקית בשיווק שלנו – קואוצ'ר יוכל לכתוב פוסט על אמונה בעצמך ודבקות במטרה, מכון כושר יוכל לנסות לייצר "אפקט אפולו" ולמשוך אליו את האלופים הבאים של ישראל, מותג בירה יהפוך את חגיגת האליפות למסיבת ניצחון ודפים הומוריסטיים יציעו שלל ממים ובדיחות רשת בתגובה, לחיזוק התדמית הכיפית שלהם.

 

ולמרות הכיף שבדבר, לא על ה-RTM לבדו יחיה המפרסם. מהלכי RTM מוצלחים מביאים איתם חשיפה מקומית גבוהה, אבל לרוב אין להם השפעה ארוכת טווח על הצרכן ואי אפשר לבסס עליהם את בניית הקהל של המותג.

אורך החיים הממוצע של פוסט הוא כשלוש שעות שאחריהן תגיע הבדיחה הבאה או השערורייה הבאה והגולשים יעברו הלאה.

זהו כלי חזק בארגז המפרסם אבל השימוש בו צריך להיות זהיר ובמינון נכון, כדי שהרצון להגיב במהירות לא יגרום לפגיעה בתדמית העסק.