שבע טעויות נפוצות שבעלי עסקים עושים בפייסבוק, או: תמיד תעשו מה שאורית אומרת

קודם כל חשוב להבין שעמוד הפייסבוק של העסק הוא הפנים של המוצר או השירות שלכם. הוא לא רק מטפח את התדמית המקצועית שלכם אלא מאפשר תקשורת ישירה עם הלקוחות, ולכן חשוב להקפיד לנהל אותו בצורה נכונה שתגרום ללקוחות נוספים להגיד "וואלה, זה עסק רציני שיודע מה הוא עושה."
אז הלכנו לאורית, מומחית השיווק הדיגיטלי שלנו, ושאלנו אותה מה הדברים שהם ממש ביג נו-נו בניהול עמוד פייסבוק ויצרנו לכם את רשימת הדברים שהכי מבאסים אותנו שבעלי עסקים עושים, כי פשוט חבל על המשאב המהמם הזה שיכול להרים את העסק שלהם לשמיים.

 

1. חופרים על היומולדת של סבתוש בעמוד העסקי ועל המוצר החדש שלכם בפרופיל האישי

במקרה הזה חברים – אנחנו לגמרי בעד הדרה.
הלקוחות שלכם רוצים לדעת שאתם עושים עבודה מצויינת, ולא אכפת להם שקפצת עם חברות לסופ"ש מעלף בבורגס. לעומת זאת, החברים שלך יפרגנו מכל הלב, אבל ממש לא מעוניינים לשמוע על הפלייר האחרון שעיצבת.
אתם חיים את העסק של עצמכם, ולכן טבעי שיש נטייה שכזו לערבב בין החיים האישיים לעסק, אבל אם לדבר בכנות – לחברים זה חופר ומעצבן, וללקוחות זה עשוי להצטייר כחוסר מקצועיות וחוסר רצינות.
ומה לגבי החשיפה אתם שואלים?
נכון, האלגוריתם נוטה לתת חשיפה אורגנית רחבה יותר לפרופילים אישיים, אבל אז תיאלצו לוותר על אפשרויות הפרסום, הקידום ופילוח הקהל שיש לעמוד עסקי, וחבל.

2. לא משקיעים בגרפיקה טובה וצילום איכותי

עם יד על הלב – כמה זמן לקח לכם לבחור את תמונת הפרופיל שלכם? כמה פעמים צילמתם סלפי אחד עד שיצא מושלם?
בדיוק.
אל תוותרו על תמונת נושא ותמונת פרופיל מתאימות, באיכות גבוהה, לפי הגדלים המתאימים על פי המלצות פייסבוק. אישית אנחנו ממליצים לבחור בלוגו של העסק כתמונת פרופיל.
בכל מודעה או פרסום שאתם מעלים, זכרו שהעין של הגולש תמיד תימשך קודם כל אל התמונה, ורק אם היא תעניין אותו הוא ימשיך לקרוא את הפוסט וההצעה שלכם.
השקיעו בתמונות איכותיות ורלוונטיות למוצר. אם יש צורך – צאו לסשן צילומים מקצועי. חבל להפסיד לקוחות רק כי התמונות גורמות למוצר להיראות רע.
ואל תחפפו בשמירה על זכויות יוצרים!

3. עובדים בלי אסטרטגיית תוכן מסודרת

כשביל גייטס אמר שהתוכן הוא המלך הוא הגדיר היטב את אחד הכללים החשובים ביותר בפרסום הדיגיטלי.
חישבו על כל עולמות התוכן שנוגעים במוצר או בשירות שלכם – לא רק בפן המכירתי. אם את עושה לק ג'ל את יכולה לעסוק בכל עולם הציפורניים והטיפוח, בהתאמות צבעים וסטיילינג, טרנדים אופנתיים ועוד. מי שמייעץ לעסקים חדשים יכול לתת טיפים, עובדות מעניינות, לספר על סטאדי קייסים ועוד.
כשאנחנו נותנים לגולשים ערך מוסף אנחנו בונים אמון, מאפשרים להם להכיר את העסק ולהעריך את יכולותיו המקצועיות כדי שיתעניינו ברכישת המוצר או השירות.
כדאי לעבוד עם גאנט תוכן חודשי ולתכנן מראש את כל המסרים שחשוב לכם להעביר ואת כל התכנים שיכולים לתרום לחיזוק המותג שלך.

4. לא אומרים לגולשים מה הם צריכים לעשות

איך אתם רוצים שהמתעניינים ישאירו פרטים, אם לא ביקשתם שישאירו אותם?
ההנעה לפעולה היא כלל בסיסי בכתיבה שיווקית נכונה ויעילה. הגדירו מראש מה הפעולה שאתם רוצים שהגולשים יבצעו, בהתאם למטרת הפרסום ונסחו אותה בצורת הנחייה ברורה.
מוציאים סיור גרפיטי בסמטאות יהוד? הזמינו את הגולשים להירשם במפורש. הם לא צריכים לנחש.
רוצים לעורר מודעות לאחוזי התמותה הגבוהים של עציצים מוזנחים? בקשו מהגולשים לספר את סיפורם הטרגי. בהמשך תוכלו להציע להם את שירותי ההשקייה שלכם.

5. מזניחים את הפרסום או דווקא קודחים בלי הפסקה

התשובה לשאלת הזהב של "מה תדירות הפרסום המומלצת בדף העסקי" היא כמובן – תלוי.
תלוי בסוג העסק שלכם, תלוי באופי ובערכים של העסק, באפיון השפה, תלוי מה המתחרים שלכם עושים והזמן שתרצו להשקיע בזה.
אנחנו ממליצים לעשות סקר שוק, לבדוק מה המתחרים עושים ולהשתדל לעמוד בקצב. באופן כללי, המינון המומלץ הוא כ-3 פוסטים בשבוע, כשבמקרים של מבצע מיוחד ניתן להעלות את התדירות.
היזהרו ממנת יתר – חפירה מוגזמת יכולה להבריח את הגולשים ואולי תגרום להם לחסום את העמוד שלכם.

6. מתפדחים לקדם את עצמם אורגנית – הרי בשביל מה יש חברים?

שנאמר "לא נעים לי מת מזמן".
אל תתביישו לשלוח את לחמכם על פני הפייסבוק. קודם כל, הזמינו את כל חברי הפייסבוק שלכם לעקוב אחרי הדף. רבים מהם ישמחו לפרגן, יזכרו במה אתם עוסקים וגם יפיצו הלאה את הבשורה. זו שיטת ה"פה לאוזן" החדשה.
חוץ מזה, כדאי להצטרף לקבוצות רלוונטיות, לענות על שאלות גולשים ולהבליט את עצמכם כאוטוריטות בתחומכם. אל תנסו להספים בפרסומים והקפידו שלא לחרוג מכללי הקבוצה בעניין כדי שלא תחסמו – זה לא שווה את זה והסבלנות משתלמת.
וכמובן – כולם אוהבים לקבל מתנות חינם. תחרויות נושאות פרסים הן אומנם עניין מעיק לפעמים על הגולשים, אבל עדיין יעילות ודרך מצויינת למשוך גולשים חדשים. הקפידו לנסח כללים לתחרות ולעמוד בהם.

7. מתקמצנים על קידום ממומן

בעלי עסקים רבים מוכנים להשקיע כסף רב בפליירים, לפרסם בעיתונים או כלי תקשורת אחרים, אבל בונים רק על חשיפה אורגנית בפייסבוק.
זו כמובן טעות לא רק כי זו העבודה שלנו, אלא כי זה הכלי היעיל ביותר שיביא אתכם לקהל הכי ממוקד ונכון עבורכם.
מערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרת לכם לקדם את המודעות והפוסטים שלכם לקהלי יעד שנבנו והוגדרו מראש. קהלי היעד מבוססים על פרופיל הלקוח הממוצע שלכם על פי פרמטרים דמוגרפים, גאוגרפים ופסיכוגרפיים. ככל שתאפיינו את הקהל שלכם בצורה מדויקת יותר, כך המודעה תהיה רלוונטית ותביא לתוצאות טובות יותר.
פייסבוק מספקת לנו בכל רגע נתון תוצאות מדידות, מאפשרת לבצע תהליכי אופטימיזציה לשיפור ודיוק המודעה ולשלוט בקלות בתקציב הפרסום.

זו כמובן רק ההתחלה. יש עוד מלא טעויות שאפשר לעשות כשמפרסמים בפייסבוק – בעיקר אם לא מקשיבים לאורית.
שווה לעקוב אחרי הבלוג שלנו ולגלות עוד המון מידע נוסף וטיפים שיעזרו לך בקידום העסק.